FAQ-image

Meestgestelde vragen

Op zoek naar informatie? Ontdek alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Meestgestelde vragen

Meestgestelde vragen

Op zoek naar informatie? Ontdek alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Hulp nodig?

Deze video’s maken je wegwijs in onze nieuwe webshop.

Bekijk de video's
Tutorials

Inloggen

Heb ik dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord als op de oude site?

Nee, om in te loggen op je account op onze webshop moet je deze vijf stappen volgen: 

  • Surf naar je vertrouwde e-shop op https://eshop.cebeo.be
  • Zie je de pop-up? Vul hier je e-mailadres in. 
  • Bevestig je e-mailadres via de mail in je mailbox. 
  • Maak nu een persoonlijk paswoord aan. 
  • Met dat paswoord log je in op onze nieuwe webshop. 

Kan ik ingelogd blijven op mijn account? 

Als ingelogde gebruiker kan je standaard 90 dagen ingelogd blijven. Dat kan niet als je cookies verwijdert of de privémodus gebruikt. Je hoeft dus niet elke keer opnieuw in te loggen om toegang tot de website te krijgen. Wel is het belangrijk om zorgvuldig met jouw informatie om te gaan. Als je inlogt op de site via een computer, tablet of mobiel die niet van jou is, gebruik dan de privémodus om in te loggen. 

Heb ik toegang tot het nieuwe platform via mijn mobiel? 

Ja, je krijgt toegang tot het platform op jouw mobiel via jouw gebruikelijke browser. De hele site is ontworpen om op mobiel te worden gebruikt. Er is ook een app beschikbaar voor iOS en Android. Meer informatie vind je op https://www.cebeo.be/nl-be/static/tools/app

Prijzen en promoties

Hoe kan ik de netto- en brutoprijzen zien van een product? 

Naast de weergegeven prijs zie je een info-icoon (i). Daar kan je op klikken. Vervolgens zie je de netto- en brutoprijzen van het artikel verschijnen. In je instellingen kan je ervoor kiezen om prijzen wel of niet te tonen op zoekpagina’s, productpagina’s en/of in de lijsten van favoriete producten. 

Hoe krijg ik zicht op producttoeslagen en belastingen? 

Naast de weergegeven prijs zie je een info-icoon (i). Daar kan je op klikken om de belastingen en toeslagen te zien die aan het product zijn gekoppeld.  

Hoe profiteer ik van promoties op de webshop? 

Je kan de promoties onderscheiden van andere producten als je op de zoekresultaatpagina “In promotie” ziet staan. Klik door en bekijk de aankoopmogelijkheden. 

Zoeken en filteren

Kan ik enkel voorradige producten zien?

Op de zoekresultatenpagina kan je filteren op de beschikbare voorraad in ons centraal magazijn (“Op voorraad voor levering”) of in je geselecteerde filiaal (“Op voorraad in je winkel”).


Kan ik producten van een specifiek merk selecteren?

Je kan het merk meegeven in je originele zoekopdracht (bijvoorbeeld: “kabelbinder TRADEFORCE”) of na je zoekopdracht de resultaten verfijnen met de filter “Merken” in het menu aan de linkerzijde. Deze filter staat steeds bovenaan vastgepind voor je gebruiksgemak.


Ik vind mijn product niet, maar ik ben zeker dat jullie het aanbieden.

Gebruik in je zoekopdracht de juiste woorden. Onze zoekmachine leert zelf synoniemen maar het duurt even voor ze die oppikt. Kijk eventueel eens na in een vorige bestelling of een factuur hoe het product precies heet bij ons.

Nog steeds niet gevonden? Laat het weten aan je filiaal of salescontact, zodat wij onze zoekmachine kunnen bijstellen.


Welke zoektermen kan ik gebruiken?

Onze zoekmachine herkent merken, productnamen, artikelreferenties, productcategorieën en de belangrijkste technische productspecificaties. Als je zoekterm geen resultaten oplevert, probeer dan een van de andere mogelijkheden. Je kan ook minder specifiek zoeken en vervolgens het resultaat verfijnen met de filters die je links op de webpagina kan vinden.


Kan ik mijn eigen referenties gebruiken?

Sommige klanten hebben hun eigen referenties voor onze producten vanuit hun aankoopsysteem of ERP-systeem. Die referenties kunnen wij uploaden, zodat je op je eigen referenties kan zoeken in ons systeem. Je vindt de referenties dan ook telkens op de productkaart (zoekresultaat, productdetail, winkelwagen, aankoopgeschiedenis, …).

Binnenkort kan je ook nieuwe referenties toevoegen vanop een detailpagina. Contacteer je filiaal of salescontact om een lijst met referenties te uploaden.


Waar vind ik producten die ik al heb aangekocht bij Cebeo?

Artikelen die je in het verleden bij ons hebt aangekocht, krijgen het label “reeds aangekocht” in de zoekresultaten en op de productdetailpagina. Ook als je het product niet via de webshop kocht, krijg je dat label te zien.

In je account vind je ook je aankoopgeschiedenis terug onder “gekochte artikelen” en via “mijn bestellingen”.

Wat je in het verleden samen hebt aangekocht (bijvoorbeeld alle producten voor een nieuwe zekeringkast), kan je vanuit een vorige bestelling snel opnieuw bestellen.

Mijn orders

Waar kan ik mijn bestelgeschiedenis terugvinden? 

Je kan je bestelgeschiedenis terugvinden onder je account, bij “Bestellingen”. Daar vind je een overzicht van al je bestellingen, ongeacht of je ze hebt besteld op het oude of het nieuwe platform, offline of bij je vertegenwoordiger. 

Kan ik aanvullende notities toevoegen aan mijn bestelling? 

Ja, je kan referenties (bv. PO-nummer) of notities toevoegen op de verificatiepagina bij check-out. Voordat je je bestelling bevestigt, kan je verschillende opties kiezen. 

Je kan de naam van de winkelwagen aanpassen in je winkelwagen met de knop “bewerk/verwijder” en vervolgens “naam wijzigen”. 

Hoe kan ik het leveringsadres wijzigen? 

Selecteer “Bezorging” in jouw winkelwagen. Daar kan je het adresboek openen en een ander adres selecteren voor de levering. 

Kan ik een ander adres toevoegen voor de levering van mijn huidige bestelling? 

Dat kan. Zodra je de bezorgmethode selecteert in jouw winkelwagen, heb je de mogelijkheid om het adres te wijzigen voor de levering. Je kan een adres creëren of een adres selecteren dat al in jouw adresboek bestaat. 

Kan ik het afhaalpunt van mijn bestelling veranderen? 

Je kan per gevulde winkelwagen een ander afhaalpunt selecteren. Je vindt het huidig gekozen afhaalpunt rechts van de zoekbalk. Door op de naam van het filiaal te klikken, kan je een andere filiaal als afhaalpunt selecteren. De getoonde voorraad wordt bijgewerkt volgens het geselecteerde filiaal.  

Let op: wanneer je een nieuw filiaal kiest, kan het zijn dat niet alle geselecteerde producten in voorraad zijn. Je kan dat makkelijk controleren in je winkelwagen.   

Kan ik voor ik mijn bestelling afrond details bekijken omtrent prijs, promotie en/of beschikbaarheid? 

Ja, alle gegevens rond prijzen, promoties en voorraad zijn beschikbaar voor je de bestelling afrondt en vind je terug in je winkelwagen
  

Product

Hoe bepaalt Cebeo de volgorde van producten in de webshop? 

Momenteel bepalen we de productvolgorde op basis van relevantie voor jouw zoekopdracht. Vaak verkochte artikelen staan ook hoger, zo hoef je minder diepgaand te zoeken.  

Als je al producten aangekocht hebt die in het zoekresultaat staan, worden die ook bovenaan getoond (maximaal 3). Zo vind je eerdere aankopen gemakkelijk terug.  

Is het mogelijk om de beschikbaarheid te tonen van een product bij meerdere filialen? 

Als je de beschikbaarheid van een bepaald artikel wilt zien in een ander filiaal, kan je op de productpagina klikken op “controleer beschikbaarheid in andere filialen”. Rechts verschijnt vervolgens een menu dat je zal helpen met de beschikbaarheid van een product. Je kan je huidige locatie of een adres gebruiken als referentie (met behulp van de zoekbalk). Daarna zie je de beschikbaarheid van de dichtstbijzijnde voorraad op een kaart.  


Winkelwagen

Kan ik online bestellen en snel afhalen in het filiaal? (Click & Collect) 

Ja, maar alleen als alle geselecteerde producten op voorraad zijn in je gekozen filiaal. In je winkelwagen kies je voor afhaling. Op de volgende pagina kies je vervolgens voor ‘Click & Collect’.  


Is het mogelijk om een bestelling op de website te starten en die in het filiaal af te ronden? 

Ja, dat kan bijvoorbeeld door je bestelling op de website te starten en vervolgens vanaf je mobiel in het filiaal af te ronden door daar in te loggen op je account.  

Kan ik voor ik afreken informatie bekijken over prijzen, promoties of de beschikbaarheid van het product? 

Informatie over prijzen, kortingen, voorraad en ecotaks zijn te zien voordat je afrekent in de winkelwagen. 

Kan ik het afleveradres in mijn winkelwagen wijzigen? 

Je kan het afleveradres wijzigen vanuit de winkelwagen. Wanneer de bezorgmethode is geselecteerd, kan je het adresboek openen en een ander afleveradres selecteren of toevoegen. 

Kan ik een ander afleveradres voor mijn winkelwagen toevoegen? 

Je kan een afleveradres toevoegen voor je huidige bestelling. Wanneer je een bezorgmethode hebt gekozen, kan je het adresboek openen en een ander afleveradres toevoegen. Nieuwe adressen kan je steeds opslaan voor een volgende bestelling.  

Hoe kan ik de afhaallocatie wijzigen? 

De afhaallocatie kan je wijzigen in jouw winkelwagen. Wanneer de afhaalmethode van de winkelwagen is geselecteerd, heb je de mogelijkheid om de “store locator” (filiaalzoeker) te openen en een ander verkooppunt te selecteren. De beschikbaarheid van de voorraad wordt bijgewerkt volgens het recent geselecteerde filiaal. 

Let op: de gekozen afhaallocatie wordt ingesteld per winkelwagen. Als je je bestelling hebt afgerond, maken we voor jou een nieuwe, lege winkelwagen aan die terug aan je standaardfiliaal gekoppeld is.  

Checkout

Wanneer ontvang ik mijn bestelling? 

Op de resultatenpagina en de productdetailpagina zie je de levertermijnen van de producten. Je krijgt de leverings- en afhaalinformatie voor je volledige bestelling zodra je doorgaat met afrekenen en toegang hebt tot de leveringspagina.  

Na je bestelling te plaatsen, kan je de status en geschatte levertijd per levering opvolgen via “Bestellingen”. Voor een overzicht per productlijn kan je ook op de pagina “Te leveren” kijken en filteren per status van de te leveren goederen.  

Kan ik notities toevoegen aan de bestelling? 

Ja, je kan referenties (bv. PO-nummer) of notities toevoegen op de verificatiepagina bij check-out. Voordat je je bestelling bevestigt, kan je verschillende opties kiezen. 

Je kan de naam van de winkelwagen aanpassen in je winkelwagen met de knop “bewerk/verwijder” en vervolgens “naam wijzigen”. 

Kan ik met kredietkaart of bankkaart betalen? 

Betaling met kredietkaart of bankkaart is momenteel niet mogelijk. De betalingen vinden plaats door middel van krediet en worden gefactureerd. 

Offertes

Het is op dit moment niet mogelijk om een offerte aan te vragen op de website. Je kan een offerte aanvragen door contact op te nemen met je verkoopvertegenwoordiger of je filiaal. De meeste offertes kan je wel online bevestigen. Als je geen offertes hebt, is het offertemenu ook niet zichtbaar.  

Dienst na verkoop

Ik heb mijn bestelling bevestigd. Kan ik een product toevoegen, wijzigen of verwijderen? 

Lopende bestellingen kunnen we niet online bijwerken. Als je de bestelling wilt wijzigen, kan je contact opnemen met jouw filiaal of Cebeocontactpersoon. 

Hoe kan ik de levering van mijn bestelling volgen? 

Je laatste bestellingen worden weergegeven op de homepage wanneer je bent ingelogd. Zo kan je op een snelle manier je openstaande bestellingen zien met details zoals de huidige status. Voor producten die we bij de leverancier moeten bestellen, krijg je een verwachtte leverdatum te zien in je orderdetails.  

Hoe weet ik of mijn bestelling is afgeleverd? 

Op de bestelpagina zie je de bestellingstatus van elke zending. Het afleverbewijs wordt bij de verzending gevoegd op de pagina met de bestellingdetails. 

Hoe moet ik herbruikbare verpakkingen zoals bobijnen, haspels en plastic bakken terugbrengen? 

In je account vind je het menu “Verpakkingsretours”, waarin je een overzicht vindt van de verpakkingen die je nog bezit en die wij terug verwachten.  

  • Plastic bakken kan je bij voorkeur terugbezorgen in het filiaal of meegeven met een chauffeur bij ontvangst van een levering 

  • Bobijnen en haspels kan je inleveren in het filiaal. Voor grote stukken kan je online een afhaling aanvragen op je locatie. Je selecteert de bobijnen die je wilt retourneren, vult je adres en contactinformatie in en wij contacteren je om het ophaalmoment in te plannen.  

Account

Kan ik gebruikers toevoegen aan mijn account? 

In je profiel kan je via “Gebruikersbeheer” een nieuwe gebruiker toevoegen als je zelf voldoende gebruikersrechten hebt. Wanneer de gebruiker is aangemaakt, kan je de juiste rechten toekennen. 

Kan ik de rechten van andere gebruikers wijzigen? 

Als je een beheerder bent, heb je toestemming om de rechten van andere gebruikers op hetzelfde account te beheren. Dat doe je door naar de pagina “Gebruikersbeheer” te gaan in “Account”. Ga dan naar het gebruikersprofiel dat je wilt veranderen en wijzig de rechten. 

Hoe kan ik van klantaccount veranderen? 

Als je meerdere accounts hebt, kan je gemakkelijk veranderen van het ene account naar het andere, mits je bent ingelogd met dezelfde identificatie-informatie. Ga daarvoor naar je profiel en klik op de dubbele pijl die naast je bedrijfsnaam en klantennummer staat. Daar heb je de optie om een ander account te selecteren. 

Kunnen we bij het importeren van referenties een Excelbestand importeren? 

De functie “snel toevoegen” is beschikbaar in de menubalk. Je kan ervoor kiezen om referenties en hoeveelheden te plakken uit een tabel, of het Excel- of CSV-bestand rechtstreeks uploaden. Zorg er wel voor dat je de juiste kolommen respecteert.  

Hoe lang worden facturen gearchiveerd? 

Je kan je volledige bestelgeschiedenis van de afgelopen drie jaar terugvinden bij “Account”.  De facturen downloaden kan je doen via de pagina met bestelgegevens. 

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden?