Streamliner

Streamliner

Leveringen vlotter georganiseerd

Nieuwe aanlevervoorwaarden & alle informatie over de boekingstool Streamliner

Heb je de aanlevervoorwaarden nodig? Die vind je hier:

Download de aanlevervoorwaarden

Streamliner is een samenwerkingsplatform waarbij we alle belangrijkste partijen in het leverproces kunnen betrekken: leveranciers, transporteurs, financiële en logistiek medewerkers bijvoorbeeld. Daar maak jij een belangrijk deel van uit.

De voordelen van Streamliner?

  • Een beter zicht op de supply chain van begin tot eind
  • Een eenvoudige manier van communiceren tussen alle partijen
  • Een vlottere opvolging van orders en leveringen
  • Minder losse e-mails en telefoontjes
  • De mogelijkheid om live alles op te volgen
streamliner-icon

Maar wat betekent onze verhuis van Moeskroen naar Blandain voor jou als leverancier of transporteur? Je ontdekt op het op deze pagina.

Video:

Alles wat je moet weten over Streamliner

Maak kennis met Streamliner via deze opgenomen webinar en ontdek welke meerwaarde het voor jouw bedrijf kan betekenen. 
 

Veelgestelde vragen door leveranciers

  • Wat is het adres van het CDC in Blandain?

Rue de l’Arbrisseau 1, 7522 Blandain (Tournai)

  • Hoe werk ik best met Streamliner als leverancier?

De inkooporders die bezorgd zijn door je transporteur, zul je in Streamliner moeten selecteren en in een transportopdracht bundelen naar je carrier. Je selecteert dus zelf uit de lijst van orders welk pakket nu verstuurd wordt.

  • Kan ik bellen om te laten weten dat er een levering aan komt van meer dan 10 paletten, zoals in Moeskroen?

Nee, de werking in Blandain zit anders in elkaar, waardoor we geen leveringen ontvangen op deze manier.

  • Moeten we ook een afspraak maken als we minder dan 10 pallets leveren?

Voor alle leveringen dient er een afspraak gemaakt te worden, behalve voor leveringen die via een parcelleverancier gebeuren. Met hen worden er afspraken gemaakt zodat zij dagelijks parcels kunnen leveren.

  • Moet er ook een afspraak gemaakt worden als we parcels leveren?

Voor alle leveringen dient er een afspraak gemaakt te worden, behalve voor leveringen die via een parcelleverancier gebeuren. Met hen worden er afspraken gemaakt zodat zij dagelijks parcels kunnen leveren.

  • Kunnen we in Streamliner een algemene user aanmaken gelinkt aan een centrale mailbox?

Dat is mogelijk. Maar we raden aan om voor elke gebruiker een user te creëren. Op die manier kan elke gebruiker zijn persoonlijke instellingen (settings) regelen. Streamliner biedt ook de mogelijkheid om meldingen (notifications) op een centrale mailbox te laten toekomen, zelfs bij persoonlijke gebruikersprofielen.

  • Wij hebben een vast slot, moet er dan nog een slot geboekt worden?

In Streamliner bestaan er geen vast slots, wel een reservatie. In tegenstelling tot een slot is dit enkel een placeholder. Deze reservatie moet steeds bevestigd worden, anders wordt deze geannuleerd.

  • Mijn transporteur is niet degene die bij Cebeo levert, maar wel zijn onderaannemer of subcontractor. Wie moet dan de afspraak maken?

Ook voor de transporteurs die hun originele opdracht forwarden, bestaat de mogelijkheid om deze door te sturen naar de volgende transporteur. Op die manier blijft iedereen op de hoogte van alle updates rond de leveringen. Voor u als leverancier verandert er dus niets in de procedure.

  • Ik kan mijn transporteur niet selecteren bij het aanmaken van een transportopdracht. Waar moet ik dit aanpassen?

In de Streamliner community vind je bij ‘Companies’ of je transporteur reeds deel uitmaakt van de community of je hem alsnog moet uitnodigen. Sowieso dien je zelf uw carrier uit te nodigen als een van uw transporteurs.

  • Onze transporteur maakt de afspraak. Moeten wij dan wel iets doen als leverancier?

Als leverancier is het nodig om de PO-nummers van Cebeo te selecteren en via je winkelmandje aan de transportopdracht naar uw carrier te bevestigen. Zonder gekoppeld inkooporder kan er geen transportopdracht aangemaakt worden, en bijgevolg geen afspraak gemaakt worden om iets te leveren.

  • Waar kan ik mijn locaties aanmaken zodat ik aan de transporteur ook de laadplaats kan doorgeven?

Check linksboven het profiel van je firma en vul alle gegevens aan in het tabblad ‘Supply Chain’

  • Onze productie is afgestemd op de leverafspraak. Kan ik op voorhand al een afspraak maken nog voor de transporteur gekend is?

Ja, als leverancier heb je nog steeds de mogelijkheid om ook zelf een afspraak te maken en deze achteraf door te geven aan de transporteur.

  • Wij hebben meerdere leveranciersnummers bij Cebeo, maar alles wordt door 1 centrale logistieke dienst beheerd. Kan dit allemaal op dezelfde account?

Streamliner is flexibel zodat ook meerdere leveranciersnummers aan 1 account gelinkt kunnen worden.

  • Wat met naleveringen?

Een inkooporder kan aan meerdere transportopdrachten gelinkt worden. Zo kan er ook voor naleveringen een afspraak gemaakt kan worden.


Heb je nog een andere vraag? Ontdek meer antwoorden via de FAQ pagina van Streamliner, stuur een mailtje naar [email protected] of bekijk de webinar hierboven.

 

Extra hulp nodig met het aanmaken van je account?

Bekijk hier de Streamliner opstartgids

Vraag je gratis Streamliner account aan via onderstaand formulier